På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Markedsindsigt og nyttige analysetips til en fyldt konferencesal

Det var et blandet og engageret publikum, som i sidste uge fik viden om nye markedstendenser og indblik i analyseværktøjer til at forudse kundernes skiftende præferencer på Bilbranchens gå-hjem-møde ”Genveje til nye analysemuligheder”. Se eller gense oplæg fra dagen.

Torsdag den 15. november 2018 afholdte Bilbranchen gå-hjem-møde på Gl. Vindinge, hvor bil- og lastbilforhandlere fik adgang til specialviden om markedstendenser, prognoser og afkast samt smarte genveje til kundeanalyser og nyttige databaser. Omkring 60 virksomhedsejere, direktører, værkfører, forretningsudviklere, filial- og økonomichefer samt salgspersonale og marketingfolk fra Bilbranchens medlemsvirksomheder deltog i gå-hjem-mødet.

Bilbranchen havde inviteret fire samarbejdspartnere på analyseområdet til at komme og fortælle, hvordan deres services kan hjælpe bilforhandlerne med at træffe faktabaserede beslutninger og arbejde mere systematisk med kundedata.

Dr. Andrew Tongue fra konsulentvirksomheden ICDP med speciale i det europæiske bilmarked fortalte blandt andet, at kundernes digitale adfærd har en tendens til at forlænge købsprocessen, og ikke sker på bekostning af det fysiske kontaktpunkt hos forhandleren – snarere tværtimod. Han kom også ind på hypede mega trends, udsigterne på eftermarkedet, udviklingen i forhandlernetværket og implikationer ved nye forhandlerkontrakter. Nogle ICDP-services kan tilgås via Bilbranchen.

Lars Nielsen fra Deloitte gav deltagerne en status på økonomien i branchen baseret på de seneste offentliggjorte regnskabsdata, og fortalte kort om revisionsselskabets planer om at udvikle en online adgang til nøgletalsanalyser opdateret tre til fire gange årligt samt et benchmark-værktøj eksklusivt for Bilbranchens medlemmer.

Christian Stjer fra analyseinstituttet Voxmeter præsenterede deltagerne for et lead genereringsværktøj til bilforhandlere baseret på forbrugerdata fra 68.000 årlige interviews. Værktøjet kan eksempelvis hjælpe med at identificere, hvad der kendetegner de plukkemodne kunder i et specifikt markedsområde. Bilbranchens medlemmer har gratis adgang til udvalgte data.

Henrik Sejersen fra IT-virksomheden DBI IT fortalte om forhandlernes udvidede adgang til bilstatistik.dk via medlemskabet i Bilbranchen, der blandt andet giver mulighed for at trække landsdækkende statistikker og hente en app-løsning så data bliver nemmere tilgængelige. Desuden demonstrerede Henrik, hvordan bilstatistik.dk kan bruges til at identificere kundeleads eksempelvis ved at trække en statistik på udløbende leasingaftaler på et bilmærke eller virksomhed i de kommende måneder.

Oplæg
Præsentationen fra Voxmeter lægges på snarest muligt.
Oplægsholderne
Læs mere her
Kontakt image
Chefkonsulent
Tlf: +45 3377 3572
Mobil: +45 3166 3857
E-mail: ffpedi.dk
PUBLICERET: 20-11-2018 OPDATERET: 20-11-2018