På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Nyt Tendens: Bilhandlen via Google

Bilbranchens konjunktur- og brancheanalyse hedder nu ikke længere Blitz – men Tendens. Den første udgave sætter fokus på en ny indikator, der bruger Google-søgninger til at indikere de kommende måneders bilsalg. Derudover giver Tendens en status på nyregistreringerne et år efter L4.

Vi kigger ind i et fjerde kvartal, der vil byde på et stigende antal nyregistreringer. Det viser en ny Google-indikator, der har sammenholdt danskeres søgninger på bilmærker på Google med antallet af nyregistreringer i årets første tre kvartaler. Det er første gang, at Googles søgninger bliver brugt op imod nyregistreringerne til at indikere en udvikling i den danske bilbranche.

Et år efter bilafgiftsomlægningen fra efteråret 2017

Pr. 3. oktober i år var det et år siden, at L4 trådte i kraft. Året startede med store indhug i især leasingmarkedet. Det gør, at privatkøb står for mere end halvdelen af alle nyregistreringer år til dato. I samme periode sidste år stod privatkøb for lige i underkanten af halvdelen af alle nyregistreringer.

Endvidere fortæller brugtvognspriserne og brugtvognshandlen for årets første ni måneder, at L4 har rokket det danske bilmarked. Konklusionen er, at der er sket nogle markante markedsskift. Du kan læse mere i denne udgave af Tendens, der dækker årets første tre kvartaler.

Du finder Tendens oktober 2018 her
Kontakt image
Konsulent
Tlf: +45 3377 3302
Mobil: +45 4141 7791
E-mail: klhhdi.dk
PUBLICERET: 09-10-2018 OPDATERET: 09-10-2018