På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Ny vejledning om spam

Forbrugerombudsmanden har netop udsendt en ny vejledning om spam. Hvis der er tvivl om, hvornår der må sendes mails, sms’er m.m. til kunderne, så tag et kig i vejledningen eller print den ud og giv den videre til marketingafdelingen.

Forbrugerombudsmandens seneste vejledning er fra 2002. Vejledningen er sidenhen blevet revideret flere gange efter ændringer i lovgivningen og ny praksis fra Forbrugerombudsmanden og domstolene. Den 1. juli 2017 trådte en ny markedsføringslov i kraft. Forbrugerombudsmanden har derfor besluttet at erstatte den tidligere spamvejledning med en ny.

Med vejledningen ønsker Forbrugerombudsmanden at give virksomheder et praktisk redskab, der giver et overblik over, hvornår og hvordan virksomheder må sende markedsføring ved brug af elektronisk post. Vejledningen kan hentes via link til højre.

Neden for findes en artikel, som sætter spot på nogle af de regler om spam, der er særligt interessante for bilbranchen. F.eks. hvornår en henvendelse har karakter af en servicemeddelelse, som ikke kræver samtykke.

Kontakt image
Seniorchefkonsulent
Tlf: +45 3377 3567
Mobil: +45 2949 4413
E-mail: kartdi.dk
PUBLICERET: 21-12-2018 OPDATERET: 21-12-2018