På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Bilbranchen lancerer Bilkarriere.dk

Der er gode karriere- og uddannelsesmuligheder for unge i bilbranchen. Det ved de unge bare ikke, så Bilbranchen starter en ny og storstilet kampagne, der skal fortælle unge om mulighederne.

Bilbranchen lancerer i dag en ny image- og rekrutteringskampagne. Kampagnen skal fortælle unge om de mange muligheder der er i branchen, både når det kommer til uddannelse og karriere. Kampagnen tager udsæt i fire forskellige unge, der har det til fælles at de alle gør forskellig karriere i bilbranchen.

Målgruppen

Sociale medier som Facebook, den nyligt oprettede hjemmeside Bilkarriere.dk og Bilbranchens nye talentdatabase skal gøre bilbranchen kendt i kampagnens 16-28 årige målgruppe. Målet for det første år er at få 1000 unge til at følge kampagnens Facebook side, og skabe opmærksomhed om de gode karrierer, som unge kan arbejde med.

"Vi skal have de bedste fra de målgrupper, som vi traditionelt kender, men vi skal også kunne tiltrække profiler med kompetencer, som vi ikke har haft så meget at gøre med før. Det kan være unge med en interesse for marketing, kommunikation eller finansiering, som ikke tidligere havde set bilbranchen som en karrierevej, men som kan tilføje nytænkning til branchen", siger Thomas Møller Sørensen.

Sociale medier

Kampagnen strækker sig i første omgang over et år. Unge mennesker vil møde kampagnen på Facebook, Youtube, via bannerannoncer samt som lydindslag på Spotify. Medlemmer af Bilbranchen vil opleve, at de kan bruge kampagnen på flere forskellige måder.

"Forhåbentlig vil hele branchen nyde godt af kampagnen og det imageløft, den forsøger at bringe. Men medlemmer af Bilbranchen vil have særlige fordele. De kan frit bruge navn og logo i deres stillingsopslag , på deres hemmeside eller i deres profiler på sociale medier. Derved kan de koble deres konkrete ledige stilling op på en større historie om den spændende branche, virksomheden er en del af. De kan rekvirere brochurer og roll-ups, hvis de skal have skolebesøg eller optræde på eksempelvis messer. Endelig får medlemmer automatisk oprettet en virksomhedsprofil i den jobportal, hvor interesserede unge kan lægge deres cv og se ledige stillinger i branchen", slutter Thomas Møller Sørensen.

 

Der er to grunde til, at vi gør det. Alle brancher, ikke bare bilbranchen, vil komme til at mangle dygtige unge i de kommende år. Det andet er, at forretnings-modellerne i vores branche er under forandring.
THOMAS MØLLER SØRENSEN, BILBRANCHEN
Kontakt image
Chefkonsulent
Tlf: +45 3377 4846
Mobil: +45 2099 8478
E-mail: habadi.dk
PUBLICERET: 09-02-2015 OPDATERET: 14-11-2018